Malaysia Book Fair 2008 atau Pesta Buku Malaysia 2008 di konsepkan dengan pengisian berbagai program interaktif yang berupaya menarik tumpuan umum terhadap penganjurannya dan sebagai pengisian Kempen Membaca 2008. Oleh itu ia juga dikenali sebagai Pesta Buku Malaysia @ Kempen Membaca 2008 dengan motto "Menjana Modal Insan Cemerlang".

Kempen MembacaPesta Buku Malaysia 2008 ini dianjurkan oleh Invent Solution Sdn Bhd dengan sokongan dan kerjasama pihak Perpustakaan Negara Malaysia termasuk juga lain-lain organisasi seperti Majlis Penerbitan Ilmiah Malaysia serta Majlis Buku Kebangsaan Malaysia sebagai program pemangkin Kempen Membaca 2008.

Pesta Buku Malaysia 2008 akan diadakan seperti berikut;

Tarikh : 31 Julai - 3 Ogos

Masa : 10.00 pagi - 10.00 malam

Tempat : Dewan Tun Razak 3, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC)

Masuk adalah percuma.

Di samping pameran dan penjualan buku terdapat juga sesi membuat boneka, kuiz, resensi buku, sesi bercerita, ikon buku dan lain-lain.

Semoga Kempen Membaca 2008 serta Pesta Buku Malaysia mampu memberi impak positif kepada amalan budaya membaca di kalangan rakyat Malaysia.

Technorati Tags: , , , ,

Zemanta Pixie

AddThis Social Bookmark Button
Posted by Azhad 1.8.08

3 comments

  1. Anonymous Says:
  2. cool! thanks for the info azhad.
    [howshouse.com]

     
  3. Azhad Says:
  4. howshouse,
    Your welcome....

     
  5. Angel17 Says:
  6. Thank you for this update. I love to visit this Malaysian book fair I want to buy new books from Malaysia. sherwood park

     

Post a Comment

Subscribe here