Tahniah!! Kontijen Malaysia berjaya meraih 174 pingat yang merangkumi 44 pingat emas, 59 pingat perak dan 71 pingat gangsa. Malaysia berada di tangga ke empat di belakang Korea, Thailand dan China. Sasaran jumlah pungutan pingat sebelum kejohanan bermula adalah 100 pingat dengan 10 pingat emas di kedudukan 10 pasukan terbaik. Ini bermakna semua sasaran itu telah berjaya dicapai.

... 44 emas, 59 perak dan 71 gangsa ...

Kesungguhan dan semangat juang para atlit OKU ini patut dicontohi oleh semua. Ianya bukan saja setakat dalam bidang sukan sahaja tetapi dalam segala perkara kehidupan seharian. Mudah sahaja cuba kita tanya para pelajar yang akan menduduki peperiksaan, pasti mereka nak mendapat keputusan yang cemerlang tetapi adakah usahanya setimpal dengan apa yang diharapkan? Begitu juga dengan apa saja yang kita inginkan, adakah usaha kita setanding dengan apa yang ingin kita capai?

Usaha tangga kejayaan. Di mana ada kemahuan di situ ada jalan. Hendak seribu daya, tidak hendak seribu alasan. Semoga kita dapat memperolehi apa yang kita hajatkan dengan berkat usaha dan tekad serta keizinan daripada Allah s.w.t.

Tahniah sekali lagi kepada kontijen Malaysia dan jika ingin melihat pungutan penuh pingat di kejohanan ini sila kunjungi Fespic KL06.


Technorati Tags: , , , ,

AddThis Social Bookmark Button
Posted by Azhad 4.12.06

0 comments

Post a Comment

Subscribe here