Tiga lelaki yang dilihat dalam rakaman CCTV berhubung kes pembunuhan Nurin Jazlin telah menghubungi polis. Mereka telah datang ke Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya untuk memberi penjelasan tentang tujuan mereka berhenti di hadapan kedai di mana mayat Nurin Jazlin ditemui.

Menurut Pengarah Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Christopher Wan Soo Kee, ketiga-tiga lelaki berkenaan memberi kerjasama yang baik dan kenyataan mereka telah direkodkan. Pihak polis juga tidak menahan mereka bagi membantu siasatan.

Sebelum itu pada 11 Oktober yang baru lalu pihak polis telah mempertontonkan dan mengedarkan salinan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di tempat mayat Nurin Jazlin ditemui. Rakaman CCTV ini telah dihantar ke Makmal Forensik Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) untuk dilakukan proses "enhancement".

Rakaman pada 16 September 2007 pukul 1.00 petang itu menunjukkan seorang lelaki menaiki motosikal Modenas Kriss tiba dengan membawa beg Diadora berwarna biru hitam. Dia dilihat membuat panggilan telefon dan selepas itu mengangkat beg yang dipercayai mengandungi mayat Nurin Jazlin ke tepi bangunan. Lelaki itu kemudian terus meninggalkan tempat itu dengan motosikalnya. Sila ke laman video The Star Online untuk menyaksikan rakaman CCTV berkenaan.

Kira-kira sejam kemudian seorang wanita berbaju merah kelihatan mundar mandir di depan kedai berkenaan sebelum berdiri menunggu sesuatu di situ. Gambar lakaran wanita tersebut telah diedarkan oleh pihak polis sebelum ini. Sila ke laman video The Star Online untuk meyaksikan rakaman CCTV berkenaan.

Tidak lama kemudian sebuah kereta Perodua Kenari berwarna perak yang dinaiki oleh tiga orang lelaki kelihatan berhenti di hadapan kedai di tempat mayat Nurin Jazlin ditemui. Tiga orang lelaki yang berada di dalam kereta ini telah pun hadir ke balai polis untuk memberi keterangan. Walaupun begitu wanita berbaju merah yang turut beredar dari situ bersama-sama kereta yang sama belum lagi tampil ke hadapan. Sila ke laman video The Star Online untuk meyaksikan rakaman CCTV berkenaan.

Terkini :
Seorang wanita berbaju merah yang dapat dilihat di dalam rakaman kamera litar tertutup (CCTV) berhampiran tempat beg berisi mayat Nurin Jazlin ditemui telah hadir di Ibu Pejabat Polis Petaling pada hari Sabtu 20 Oktober lalu. Menurut Datuk Christopher Wan Soo Kee, Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, pihak polis telah merekodkan keterangan wanita yang berumur 15 tahun itu dan berpuas hati dengan kerjasama yang diberikan. Beliau juga menegaskan, ketika ini pihak polis memberi tumpuan kepada usaha mengesan lelaki yang membawa dan meletak beg Diadora di tepi tangga kedai di Taman Petaling Utama pada 16 September lalu.

, , ,

AddThis Social Bookmark Button
Posted by Azhad 14.10.07

0 comments

Post a Comment

Subscribe here