Semalam telah berlangsung raptai penuh sambutan perayaan hari kemerdekaan ke 50 di Dataran Merdeka pada sebelah pagi dan di Stadium Merdeka pada sebelah malamnya. Di Dataran Merdeka adalah raptai penuh Majlis Perarakan dan Pebarisan Merdeka dan di Stadium Merdeka pula adalah raptai penuh Majlis Perhimpunan Raksasa Merdeka. Berpuluh ribu lapisan masyarakat terlibat bagi menjayakan kedua-dua majlis ini.

Malaysiaku Gemilang

Majlis di Dataran Merdeka mempunyai aturcara yang hampir sama seperti mana sambutan pada tahun-tahun yang lepas. Walaupun begitu acara padang dan perbarisan tahun ini lebih menumpukan kepada komponen rakyat bersepadu. Salah satu daya tarikan utama pagi itu ialah lintas hormat dan aksi akrobatik pesawat tempur termoden dunia, Sukhoi SU 30-MKM. Dilaporkan Duke Of York, Putera Andrew, Sultan Brunei Darulsalam, Perdana Menteri Singapura dan Presiden Filipina dan beberapa lagi pemimpin negara luar dijangka akan hadir di majlis tersebut.

Logo 50 tahun merdekaSementara itu di Stadium Merdeka pula majlis ini lebih tertumpu kepada mengenang sejarah kemerdekaan dan kepimpinan kesemua Perdana Menteri Malaysia. Bagi zaman pemerintahan Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj digambarkan pencapaian kemerdekaan itu, Tun Abdul Razak Hussein dengan pembangunan pertanian, Tun Hussein Onn dengan Perpaduan Kaum, Tun Dr Mahathir Mohamed dengan pembangunan infrastruktur sementara Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi pula dengan pembangunan modal insan.
Raptai Sambutan Kemerdekaan ke 50Raptai Sambutan Kemerdekaan ke 50Raptai Sambutan Kemerdekaan ke 50Raptai Sambutan Kemerdekaan ke 50

Semoga sambutan ulangtahun kemerdekaan ke 50 ini akan berlangsung dengan jayanya.

Technorati Tags: , , , , , ,

AddThis Social Bookmark Button
Posted by Azhad 30.8.07

1 Responses to Raptai Hari Kemerdekaan 2007

  1. Unknown Says:
  2. How To Play Spades for Free - TrickToActionTips
    It 이 스포츠 is a 올인 구조대 popular card game for four players. This four player card game is played 리그앙 with two partnerships, 가족 방 one against each 하랑 가입 코드 other. In this game,

     

Post a Comment

Subscribe here