Lima orang telah ditahan malam tadi oleh polis berhubung kes pembunuhan Nurin Jazlin Jazimin. Dua buah kereta dan lima buah telefon bimbit turut dirampas. Tangkapan ini adalah hasil maklumat orang ramai. Ini merupakan tangkapan pertama semenjak "Ops Sunti" dilancarkan bagi menjejaki mereka yang bertanggungjawab di atas kematian Nurin Jazlin.

Di antara mereka yang ditahan ialah seorang lelaki dan seorang perempuan kedua-duanya berumur 33 tahun telah ditangkap di Jalan Persiaran Bestari, Seksyen 7, Shah Alam, mereka tinggal di Bukit Kuda, Klang. Seorang lagi lelaki berumur 28 tahun yang berasal dari Wakaf Baharu, Tumpat, Kelantan telah ditahan di sebuah rumah kedai di Jalan Kristal, Sekysen 7, Shah Alam.

Kelima-lima orang tersebut telah dibawa ke Hospital Kuala Lumpur pada pukul 9.20 pagi tadi, dipercayai untuk menjalani ujian asid deoksiribonukleik (DNA). Selepas itu mereka dipercayai dibawa ke Mahkamah Majistret Petaling Jaya untuk mendapatkan perintah tahanan reman.

"Ops Sunti" diketuai oleh Pengarah Jabatan Siasatan jenayah Bukit Aman Datuk Christopher Wan Soo Kee. Pasukan khas ini disertai oleh anggota polis dari Bukit Aman, Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur, IPK Selangor, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul dan IPD Petaling Jaya.

Sumber : Bernama

Lihat gambar dan berita lanjut di MStar.

TERKINI: Empat lelaki yang ditahan polis pada Khamis lepas bagi membantu siasatan kes pembunuhan kejam ke atas Nurin Jazlin Jazimin dibebaskan pada hari Isnin 1 Oktober dengan jaminan polis. Jurucakap polis berkata keempat-empat suspek dibebaskan pada pukul 4.56 petang kerana pihak polis tidak mempunyai bukti kukuh untuk mendakwa mereka. Seorang wanita yang turut ditahan bersama mereka telah dibebaskan selepas keterangannya diambil.

, , , , ,

AddThis Social Bookmark Button
Posted by Azhad 28.9.07

0 comments

Post a Comment

Subscribe here