Kes pembunuhan Nurin Jazlin Jazimin sedang dalam siasatan pihak polis. Setakat ini seorang wanita pendatang tanpa izin masih ditahan reman dan kad sim yang ditelan telah berjaya diperolehi. Peluang untuk mendapatkan sebarang maklumat daripada kad tersebut belum dapat dipastikan lagi. Jika berjaya, diharap maklumat tersebut dapat membantu pihak polis menyelesaikan kes ini.

Sementara itu dua orang suspek yang lakaran gambar mereka dikeluarkan oleh pihak polis masih belum dapat dikesan. Pada hari Khamis, pihak polis ada menerima beberapa sms daripada orang awam yang mendakwa melihat dua orang suspek ini di kawasan Masjid Jamek di Jalan Tun Perak di antara pukul 6.00 pagi dan 9.00 pagi. Walaupun begitu setelah diperiksa tiada orang yang menyerupai lakaran polis itu di kawasan berkenaan.

Malam semalam satu majlis kenangan untuk Nurin Jazlin dan semua kanak-kanak mangsa penderaan seks telah diadakan di Bed @ Asian Heritage Row oleh TLC Team, B.Comm (Hons) Final Year Persuasive Communication Student 2007, Taylor's College Petaling Jaya. Bapa Nurin Jazlin, Jazimin Abdul Jalil telah dijemput untuk memberi sepatah dua kata di penutup majlis tersebut. Ucapan beliau telah disampaikan oleh Jasni Abdul Jalil, abang sulong Jazimin kerana beliau tidak dapat hadir. Transkrip pesanan Jazimin boleh dibaca di blog Nurin Jazlin.

Amber AlertBeberapa blogger bersama-sama keluarga Nurin Jazlin sedang berusaha untuk mengadakan Amber Alert seperti di Amerika Syarikat. Mereka telah mencadangkan untuk menamakannya Nurin Alert untuk di Malaysia seperti yang dibincangkan di blog Nurin Jazlin. Saya menyokong cadangan ini dan akan membantu melalui blog ini. Nurin Alert merupakan satu usaha yang murni dan diharap semua pihak yang terbabit turut membantu menjadikannya satu kenyataan dan kematian Nurin Jazlin membawa satu titik perubahan kepada masyarakat.

Salah seorang blogger yang sedang berusaha supaya konsep Amber Alert digunakan di Malaysia ialah Tembam. Di blog beliau terdapat beberapa penulisan dan perbincangan mengenainya serta senarai blogger yang menyokong usaha ini. Jika anda seorang blogger marilah sama-sama kita menyokong usaha ini, sekurang-kurangnya dengan menyediakan ruang di blog masing-masing tentang Nurin Alert.

Berkaitan :
Nurin Alert Mula Mendapat Perhatian
Nurin Alert Terus Melangkah
Nurin Alert Di Tell Dan Mastika

, , ,

AddThis Social Bookmark Button
Posted by Azhad 6.10.07

4 comments

  1. Anonymous Says:
  2. Azad, I've added you to my Bloggers for Nurin Alert honour roll. Thank you for your support. Keep blogging bro!

     
  3. Azhad Says:
  4. InsyaAllah Nurin Alert akan menjadi kenyataan.

     
  5. Anonymous Says:
  6. Azad dah tau ke pasal the latest issue of TELL magazine on NURIN Alert. Hah, blog about bro so more people will know. Spread the word that NURIN Alert is for real. Bloggers mean it!
    Cheers.

     
  7. Azhad Says:
  8. Thanks tembam for the info. I'll definitely blog about it.

     

Post a Comment

Subscribe here