Anda masih belum berjaya mendaftar akaun email Gmail? Tidak perlu risau lagi kerana sekarang sesiapa sahaja boleh memperolehi akaun email Gmail. Sebelum ini untuk memiliki akaun email Gmail ini anda perlu ada jemputan atau mendaftar dengan menggunakan telefon bimbit, sekarang tidak perlu lagi.

GmailBaru-baru ini Gmail juga telah memperkenalkan perkhidmatan membuka email selain dari Gmail dari akaun Gmail anda. Anda boleh membuka dan menghantar email dari lima akaun email yang berbeza dari satu akaun Gmail. Di samping itu anda juga boleh mengunakan semua fungsi GMail untuk kelima-lima akaun email itu. Walaupun begitu hanya email yang menyokong capaian POP sahaja boleh digunakan.

Sementara itu pernah tak anda tertanya-tanya daripada mana pengirim email spam mendapat alamat email anda? Biasanya bila hendak mendapatkan sesuatu perkhidmatan di internet anda perlu mendaftar dan memberi alamat email anda. Kini dengan GMail anda boleh menanda alamat email anda dengan menambah "+tanda" di alamat email.

Contohnya jika alamat email anda contoh@gmail.com, anda tulis contoh+azhad@gmail.com. Bila anda menerima email ia akan tertera dihantar ke contoh+azhad@gmail.com dan ini menunjukkan ianya dari alamat email yang ada beri di laman web azhad.

Sila kunjungi laman web Gmail untuk maklumat lanjut dan mendapatkan akaun email anda.

Technorati Tags: , , , ,

AddThis Social Bookmark Button
Posted by Azhad 22.2.07

2 comments

  1. Jangan bila sudah ada akaun gmail jangan tidak aktif pulak. He he he.

    Berapa lama ek kalau tidak aktif akaun akan di'hilang'kan oleh google..?

     
  2. Azhad Says:
  3. Menurut Polisi Program 9 bulan; " Google will terminate your account in accordance with Section 9 of the Terms of Use if you fail to login to your account for a period of nine months."

     

Post a Comment

Subscribe here