Enam bulan sudah berlalu bagi tahun 2007 dan mereka yang masih bersekolah dan akan menghadapi peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR), Penilaian Menengah Rendah (PMR), Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) atau Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) masanya sudah semakin hampir. Ketika ini sudah pasti semakin rancak persediaan yang dilakukan untuk menyiapkan diri.

UPSR akan berlangsung dari 3 sehingga 5 September. PMR pula dari 1 sehingga 5 Oktober. Manakala SPM bagi ujian amali akan dijalankan dari 24 sehingga 26 September dan ujian bertulis dari 12 November sehingga 5 Disember. Sementara itu bagi STAM ujian lisannya akan diadakan dari 16 sehingga 20 Julai dan dari 23 sehingga 27 Julai. Ujian bertulis untuk STAM pula adalah dari 22 sehingga 24 Oktober dan dari 29 sehingga 30 Oktober.

Bagi membantu menambahkan persiapan kepada peperiksaan-peperiksaan ini, para pelajar boleh juga mengunjungi beberapa laman web yang menyediakan soalan-soalan latihan dan panduan belajar secara percuma. Di antaranya ialah MyGfL, mySchoolNet, Portal Pendidikan Utusan, Web Sekolah Berita Harian dan Cikgu iBank.

Didoakan kepada semua yang akan menduduki peperiksaan akan berjaya dengan cemerlang.

Technorati Tags: , , , , , ,

AddThis Social Bookmark Button
Posted by Azhad 1.7.07

0 comments

Post a Comment

Subscribe here