Ketika semua orang ternanti-nanti tertangkapnya pembunuh Nurin Jazlin, masyarakat telah dikejutkan pula dengan kematian Preeshena Varshiny seorang kanak-kanak berumur 9 tahun pada hari Khamis lepas di Kondominium Casa Mila Tower, Jalan Bukit Idaman, Selayang. Mayatnya telah ditemui oleh pengawal keselamatan di tingkat bawah kondominium berkenaan. Semasa kejadian anak kedua ini tinggal berseorangan di rumah ketika ibubapanya keluar bekerja. Abangnya pula berada di asrama sekolah dan adiknya dihantar ke rumah pengasuh kanak-kanak.

Preeshena VarshinyMenurut bapa Preeshena Varshiny yang bekerja sebagai pengurus pemasaran dan teknikal, pada hari Rabu anak perempuannya itu ada menelefon memberitahu ada orang mengentuk pintu dengan kuat. Dia telah berpesan kepada anaknya supaya tidak membuka pintu kerana dia ada kunci dan boleh masuk ke rumah sendiri bila balik dari kerja. Bapa mangsa percaya bahawa anaknya telah membuka pintu rumah mereka di tingkat 9 pada hari kejadian sebelum penjenayah itu membawa keluar secara paksa anaknya ke unit lain. Bapa Preeshena Varshiny juga percaya orang yang membunuh anaknya telah mengintip pergerakan mereka sekeluarga.

...dirogol dan diliwat...

Laporan forensik mendapati Preeshena Varshiny murid tahun 3 Sekolah Kebangsaan St Mary, Selayang cedera di kepala, patah tangan kanan, lebam pada dada dan belakang. Mangsa juga telah dirogol dan diliwat sebelum dicampak dari atas Kondominium Casa Mila Tower. Sungguh kejam dan tidak berhati perut orang yang sanggup melakukan jenayah ini. Setakat ini tiada sesiapa yang ditangkap berhubung kes ini. Penduduk setempat diminta menghubungi talian RakanCop di 03-2115 9999 atau hantar sms kepada 32728 untuk sebarang maklumat yang boleh membantu pihak polis.

Sila baca juga blog Tembam yang menulis tentang pembunuhan kejam Preeshena Varshiny ini.

Nampaknya tiada lagi tempat yang selamat bagi seorang kanak-kanak walaupun di kawasan yang berpengawal dan rumah yang berkunci. Orang yang tidak mempunyai perasaan dan perikemanusian ini sentiasa mencari peluang terhadap kanak-kanak yang bersendirian. Orang ini juga amat berani dan tidak takut jika dirinya dilihat oleh orang ramai kerana begitu yakin tidak akan berjaya ditangkap oleh pihak polis.

Maka ibubapa mestilah lebih waspada mengawasi anak masing-masing. Di samping itu masyarakat juga mestilah sama-sama memastikan kawasan persekitaran mereka selamat dengan mengambil tahu tentang jiran-jiran dan melaporkan sebarang aktiviti yang mencurigakan. Pihak berkuasa pula perlu bertindak lebih aktif untuk memastikan pembunuh kanak-kanak ini dapat dikesan sebelum lebih ramai lagi yang menjadi mangsa.

Terkini :
6 Nov 2007 - Empat orang lelaki warga asing telah ditangkap dan ditahan reman sehari selepas Preeshena Varshiny dijumpai mati. Mereka yang dalam lingkungan umur 20an ini adalah pekerja kedai serbanika di dalam kawasan Kondominium Casa Mila Tower itu sendiri. Difahamkan pihak polis juga telah mengambil DNA para pengawal keselamatan dan pekerja am yang bekerja di kondominium berkenaan.

9 Nov 2007 - Empat lelaki warga asing ini telah dibebaskan setelah pihak polis berpuas hati dengan siasatan yang dijalankan. Menurut Timbalan Ketua Polis Selangor, Senior Assiten Komisioner I Mohmad Salleh, mereka didapati tidak terlibat dengan kes Preeshena Varshiny yang dirogol dan diliwat sebelum dicampak ke bawah kondominium. Walaupun begitu mereka kini di tahan di bawah akta imigresen kerana tidak mempunyai permit kerja yang sah.

23 Nov 2007 - Sampel DNA 26 pengawal keselamatan dan 5 pekerja am di kondominium berkenaan telah diambil bagi membantu siasatan polis. Difahamkan sampel DNA berkenaan diuji untuk dipadankan dengan sampel air mani yang ditemui di lokasi Preeshena dipercayai dirogol serta diliwat.

Technorati Tags: , , ,

AddThis Social Bookmark Button
Posted by Azhad 5.11.07

0 comments

Post a Comment

Subscribe here