Akademi Al Quran musim ketiga telah pun berakhir semalam dengan menobatkan Mohd. Fakhrul Radhi Khamaruddin berumur 22 tahun sebagai juara pertandingan program realiti terbitan TV9 ini. Ini bermakna Mohd Fakhrul yang berasal daripada Kedah membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM30,000 beserta sebuah kereta Proton Saga dan piala kristal berbentuk al-Quran.

Mohd Fakhrul

Sharifah Khasif Fadzilah Syed Mohd. Badiuzaman berumur 25 tahun yang berasal dari Perak pula diisytiharkan sebagai Naib Johan. Beliau membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM20,000.

Sementara itu, Ahmad Tarmizi Abdul Rahman berumur 25 tahun telah memenangi tempat ketiga dan menerima hadiah wang tunai berjumlah RM10,000. Seorang lagi finalis yang bertanding pada peringkat akhir Akademi Al Quran dan memenangi tempat keempat ialah Syamsul Abu Hassan Alshaari berumur 24 tahun.

Seramai empat orang peserta bertanding di peringkat akhir Akademi Al Quran musim 3 ini, sebuah program realiti TV tempatan pertama yang memerlukan peserta memperdengarkan bacaan al-Quran mengikut kaedah tertentu.

Peringkat akhir Akademi Al-Quran musim ketiga ini telah berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) dan disiarkan secara langsung oleh TV9.

Technorati Tags: , , , ,

AddThis Social Bookmark Button
Posted by Azhad 20.6.08

2 comments

  1. farhaniyusof Says:
  2. salam...
    tahniah kat fakhrul psl menang hr tu...
    mmg rezeki nta...
    troskan perjuangan demi alquran..

     
  3. Anonymous Says:
  4. assalamualaikum...
    suare nta sdap!!
    sronok + tenang dgr bcaan nta..
    mmg nta deserve mng..
    tahniah!!!
    truskn pjuangan

     

Post a Comment

Subscribe here