Anuar Hasin pemuda berusia 23 tahun dari Perak telah diumumkan sebagai Juara Akademi al-Quran musim kedua. Ini merupakan percubaan beliau kali kedua dan ternyata usaha serta kesungguhan beliau telah membuahkan hasil. Anuar telah mengalahkan lima peserta akhir lain dalam pertandingan akhir yang dilangsungkan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).

Sementara itu Mohamad Hafas Ali dari Terengganu telah mendapat tempat kedua dan Mohd Muslim Ali dari Wilayah Persekutuan pula tempat ketiga. Tiga lagi peserta yang berjaya ke peringkat akhir ialah Mohd Mawardi Jamaludin dari Kedah, Hanimzah Jalaluddin dari Pahang dan Nor Faizah Panut dari Selangor.

Anuar Hasin Juara AQ2


Anuar yang menjadi juara membawa pulang hadiah wang tunai RM30,000 serta barangan elektrik bernilai RM20,000. Mohamad Hafas sebagai naib juara menerima wang tunai RM20,000 serta barangan elektrik bernilai RM5,000 dan Mohd Muslim di tempat ketiga mendapat wang tunai RM10,000 dan barangan elektrik bernilai RM3,000.

Satu hadiah tambahan telah diberikan kepada juara, naib juara dan temapat ketiga iaitu pakej mengerjakan umrah yang setiap satu bernilai RM6,000.

Semoga Akademi al-Quran ini akan dapat menarik minat lebih ramai remaja untuk mendekati al-Quran serta mengamalkan isi kandungannya.

Technorati Tags: , , ,

AddThis Social Bookmark Button
Posted by Azhad 19.7.07

2 comments

  1. Anonymous Says:
  2. aku dah jmpe tmpat nak dload akademi alquran nie, tapi tiga episode jer.. :P

     
  3. Azhad Says:
  4. Elok untuk mereka yang terlepas @ tidak pernah menonton AQ ni...

     

Post a Comment

Subscribe here