Seorang warga negara Indonesia yang bekerja sebagai pembantu rumah di Johor telah ditahan oleh pihak polis kerana memberi maklumat palsu mengenai kehilangan adik Sharlinie Mohd Nashar. Wanita yang berumur 27 tahun ini telah menghantar beberapa SMS semenjak hari pertama kehilangan Sharlinie sehingga hari ketiga.

sms Sharlinie akan dihantar pulang

Di antara kandungan sms yang dihantar ada menyebut tentang perasaan dendam dan Sharlinie akan dihantar pulang dalam tempoh dua hingga tiga hari lagi. Kesemua sms tersebut telah dihantar ke telefon bimbit bapa Sharlinie, Mohd Nashar.

Ini merupakan satu peringatan kepada orang ramai supaya tidak mengeruhkan keadaan dan bersikap tidak bertanggungjawab dengan menghantar sms gurauan dan maklumat palsu mengenai kehilangan Sharlinie. Perbuatan ini bukan sahaja menambahkan tekanan kepada ibubapa Sharlinie tetapi mengganggu siasatan pihak polis.

Terkini:
Seorang remaja lelaki berumur 16 tahun juga telah ditahan oleh pihak polis di Bagan Serai. Dia dipercayai menelefon dan menghantar sms mengandungi maklumat palsu berhubung kes kehilangan Sharlinie.

Wanita warga Indonesia yang ditahan berhubung sms palsu tentang kehilangan Sharlinie telah dibebaskan oleh pihak polis.
Bagaimanapun, wanita tersebut ditahan semula sejurus dibebaskan untuk disiasat atas dakwaan membuat ugutan palsu melalui SMS kepada keluarga Sharlinie pula.

Technorati Tags: , , ,

AddThis Social Bookmark Button
Posted by Azhad 15.1.08

1 Responses to Kehilangan Sharlinie, Wanita Ditahan

  1. Angel17 Says:
  2. This is a very interesting story. Please do share more about what happened of this girl. Junk Removal Services

     

Post a Comment

Subscribe here