Nuffnang hari ini mengumumkan akan melancarkan keahlian eksklusif untuk para blogger mulai 13 Januari 2008. Dikenali sebagai Nuffnang Glitterati, ianya khusus untuk mereka yang tidak mempamerkan iklan daripada rangkaian iklan yang berasal dari Asia Tenggara selain Nuffnang di blog masing-masing.

hanya pamer iklan Nuffnang

Dalam ruangan komen tentang pengumuman ini pihak Nuffnang ada menyebut Google Adsense dan Widgetbucks dibenarkan. Iklan dan penajaan yang diperolehi sendiri terus dari syarikat atau penaja juga dibenarkan.

Kelebihan ketara menjadi ahli Nuffnang Glitterati ialah peluang untuk mendapat pendapatan yang lebih tinggi, lebih cepat dan keutamaan dalam beberapa hal. Pengumuman ini merupakan satu tamparan hebat kepada Advertlets yang mengalami masalah domain hujung minggu lalu. Samada ini secara kebetulan atau pihak Nuffnang memang mengambil peluang ketika ramai blogger merasa tidak berpuashati dengan Advertlets.

Sementara itu Advertlets juga menyatakan akan melakukan beberapa peningkatan dalam bulan Februari melalui Advertlets 2.0 dengan beberapa ciri tambahan dan lebih banyak peluang untuk meningkatkan pendapatan. Persaingan antara dua perniagaan ini secara langsung memerlukan para blogger untuk membuat keputusan samada untuk menjadi ahli satu sahaja perniagaan iklan peringkat Asia Tenggara atau menjadi ahli kepada semua perniagaan yang ada.

Perkara yang perlu dipertimbangkan ialah adakah dengan satu sumber iklan lebih lumayan daripada gabungan pendapatan daripada semua iklan daripada Asia Tenggara?

Technorati Tags: , , ,

AddThis Social Bookmark Button
Posted by Azhad 8.1.08

5 comments

  1. lankapo Says:
  2. bro,
    income dari adverlest dpt byk tak compare dgn nufnang?

    saya punya adverlets slow, so that why prefer nuffnag jerk

     
  3. Azhad Says:
  4. Mula2 tu Advertlets yang lebih tetapi sekarang Nuffnang lebih banyak.

     
  5. KY Says:
  6. I think it's not good to have too many ads on the blog too. Looks pening la.

     
  7. Azhad Says:
  8. betul... especially those not blend nicely with the blog.

     
  9. Angel17 Says:
  10. I will visit this site again. To read more updated blogs. driveways

     

Post a Comment

Subscribe here