Pihak polis telah menangkap dua orang lelaki untuk membantu dalam merungkai kes pembunuhan Nurin Jazlin Jazimin. Seorang telah ditahan di Jalan Chow Kit manakala seorang lagi di sebuah bangunan kosong di Jalan Tun Razak. Salah seorang daripada mereka dipercayai menjadi pengawal keselamatan kepada sebuah bangunan kosong berdekatan dengan bangunan BERNAMA dan Perpustakaan Negara Malaysia di Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur.

Di samping kes pembunuhan Nurin Jazlin, pihak polis juga sedang meneliti kemungkinan kedua-dua lelaki ini juga ada kaitan dengan kes penculikan Sharlinie, Nur Fatiha dan beberapa kes cabul kanak-kanak yang berlaku di Kampung Baru.

Bagi membantu siasatan, Nur Fatiha dan beberapa orang kanak-kanak telah dibawa ke bangunan kosong di Jalan Tun Razak di mana lelaki yang ditahan ini bekerja sebagai pengawalnya. Difahamkan kanak-kanak tersebut telah diminta untuk mengenal pasti dan membuat pengecam keadaan di bangunan berkenaan. Nurin Jazlin juga dipercayai pernah ditahan di bangunan tersebut.

Sebuah bilik di bangunan kosong tersebut telah dibersihkan oleh pengawal keselamatan yang ditahan itu untuk dijadikan tempat tidur dengan dilengkapi sebuah almari, televisyen dan tilam. Lelaki itu juga sering membawa anak-anaknya tinggal di bilik tersebut. Sebuah motosikal berwarna hitam kepunyaan lelaki berkenaan juga dijumpai di bangunan yang telah lebih tiga tahun kosong itu.

Menurut polis ini adalah tangkapan biasa berdasarkan maklumat yang mereka terima dan tidak mahu orang ramai membuat sebarang spekulasi tentangnya. Persoalannya, adakah salah seorang daripada lelaki ini adalah Lelaki Kucing yang diburu selama ini? Adakah mereka bertanggungjawab di atas apa yang terjadi kepada Nurin Jazlim Jazimin? Jika ya, diharap mereka dapat didakwa di mahkamah supaya mereka menerima hukuman setimpal dengan jenayah yang telah dilakukan.

Terkini :
Kanak-kanak yang pernah menjadi mangsa culik dan cabul tersebut tidak dapat membuat pengecaman terhadap dua lelaki yang ditahan bagi membantu siasatan kes pembunuhan Nurin Jazlin Jazimin. Mereka juga tidak dapat mengecam keadaan di dalam dan sekeliling bangunan kosong tersebut. Pihak polis masih meneruskan siasatan dengan mengambil ujian DNA ke atas kedua-dua lelaki berkenaan.

Dua orang lelaki yang ditahan reman untuk disoal siasat tersebut telah dibebaskan oleh pihak polis selepas mereka didapati tidak terlibat dengan kes kematian Nurin Jazlin dan kehilangan Sharlinie Mohd Nashar.

Technorati Tags: , , , ,

AddThis Social Bookmark Button
Posted by Azhad 14.1.08

1 Responses to Kes Nurin Dua Lelaki Ditahan

  1. Angel17 Says:
  2. I am interested reading this story. Thank you for sharing. KITCHEN REMODELING SERVICES

     

Post a Comment

Subscribe here